Selecteer een pagina

Finding HU

Online Escape Game voor Instituut van Hogeschool Utrecht

Opdracht

  • Wat: Online escape game ervaring voor eerstejaars studenten die starten met een opleiding van Instituut Paramedische Studies (IPS) tijdens de introductieweek om ze kennis te laten maken met het studeren aan de Hogeschool Utrecht en in het bijzonder IPS.
  • Wie: eerstejaars studenten
  • Story: Vierdejaars student Joris Janssen (zeg maar “J.J.”) zoekt zijn studievriendin Yu-lin (zeg maar “Joe”) en vraagt de hulp van de spelers om haar te vinden.
  • Betrokken partijen: Opleidingen Farmakunde, Mondzorgkunde, Tandheelkunde, Huidtherapie, Optometrie, Orthoptie en Logopedie van de Hogeschool Utrecht (HU)

Resultaat

  • Een online escape game (onbegeleid)
  • 5 deelnemers per run, max 40 runs gelijktijdig
  • Chatbot, handleiding en dashboard
  • Communicatie deelnemers onderling via MS Teams
  • 10 unieke puzzels
  • 90 minuten ervaring

 

Ervaren

De online escape game is te spelen via Finding HU. Vraag een demo aan via het contactformulier en ontvang het wachtwoord.

Het interactieve verhaal

J.J., vierdejaars student IPS heeft al een tijdje niks gehoord van zijn studievriendin Yu-Lin de Vries. Tijdens de zoektocht komt J.J. en de deelnemers langs plekken op de Uithof. Door uitdagingen op te lossen lijkt het er steeds meer op dat Yu betrokken is bij een illegale handel in toetsen en dat ze daardoor in problemen is gekomen. Of dat ook daadwerkelijk zo is, blijkt aan het einde van de game.

Er is gekozen voor een voor studenten herkenbaar model van de werkelijkheid: hun eigen studentenleven dat voor hen ligt. Hierdoor passen de informatie elementen die de HU wenst over te dragen tijdens de ervaring heel logisch binnen het geboden narratief.

J.J. is een chatbot, die gedurende de leerervaring communiceert met de deelnemers. Hij stelt de hulpvraag. Een chatbot maakt de communicatie iets menselijker, wat bijdraagt aan het immersieve gehalte van de ervaring.