Home » Maatwerk en serious game design » Verloren in Grave

- serious game design, storytelling & realisatie - 

VERLOREN IN GRAVE

[Escape route/ stadswandeling/ stadsspeurtocht/ city game]

WAT

Het ontwikkelen van een City Game in de gemeente Grave, dat spelers op vermakelijke wijze informeert over de geschiedenis van de gemeente, specifiek over de Zuidwaterlinie.

WIE

Eigen inwoners, toeristen, gezinnen en grootouders met kleinkinderen vanaf 8 jaar

STORYTELLING

Twee kinderen roepen de hulp in van de spelers om met de 'Tijdverkenner' ter plaatse in Grave het mysterie van de sleutel van de stadspoort op te lossen. In het verleden zijn twee partijen op zoek naar deze sleutel met behulp van hun eigen sleutellied. Welke partij (Kapucijnen of Cloveniers) gun jij uiteindelijk de sleutel?

SAMENWERKING

Novitas Heritage (projectmanagement & design), Interweave (web-app), Wijsters en Kooij (grafische vormgeving), The Missing Link (gedelegeerd opdrachtgever), gemeente Grave (opdrachtgever, gebruiker en SME)

PROJECTRESULTATEN

  • Escape route met een digitale oorkonde als beloning
  • 2 tot 5 spelers per run
  • Een stadswandelingappingericht met het narratief en een deel van de puzzels
  • Zelfstandig, zonder begeleiding te spelen
  • 8 unieke puzzels
  • 75-90 minuten ervaring

ZELF ERVAREN

De route is te spelen via de website Verloren in Grave.