Home » Maatwerk en serious game design » Narratief ontwikkeling escape room

- storytelling - 

DEKENKIST VAN FLORIS V
MUSEUM ESCAPE
BUNKER '83

[Escape Room Design]

WAT

Ontwikkel een narratief voor archeologische/historische escape room

WIE

Groepen tot 8 personen, 16+ jaar

STORYTELLING

[Floris V, Museum Escape] Breng de toegevoegde waarde van archeologie over op jonge doelgroepen.

[Bunker '83] Deelnemers moeten de spanning van de Koude Oorlog ervaren in de jaren 80, gebaseerd op het verhaal van Stanislav Petrov.

SAMENWERKING

Novitas Heritage (projectmanagement, design & realisatie)

PROJECTRESULTATEN

  • Globaal en detailontwerp van het narratief
  • Globaal ontwerp puzzels, die in het narratief passen

ZELF ERVAREN

De dekenkist van Floris V was te spelen in het Archeologiehuis in Alphen aan den Rijn. Museum Escape was te spelen bij het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden en in het gemeentehuis van Den Haag. Bunker '83 is te spelen bij het Nationaal Militair Museum in Soesterberg.