Home » Maatwerk en serious game design » Bodemgeheimen

- game design, projectmanagement, QC & realisatie - 

BODEMGEHEIMEN

[Educatieve break-in boxen die de geschiedenis laten ervaren]

WAT

Het ontwikkelen van een pop-up escape game, onder begeleiding van medewerkers van Huis van Hilde voor educatieve doeleinden op locatie, ter promotie van het Huis van Hilde op (externe) evenementen en voor bezoekers van Huis van Hilde op drukke dagen, evenementen en speciale gelegenheden.

WIE

Leerlingen van middelbare scholen uit Noord-Holland.

STORYTELLING

Archeoloog Rövers heeft deze kisten gevonden op verschillende plekken in Noord-Holland. Zij denkt dat er verborgen schatten inzitten, die nog niet eerder zijn ontdekt. Alleen, zij krijgt deze niet open! Het museum opent over 1 uur de tentoonstelling. En de directeur verwacht dat er 1 object uit de kisten in komt! Lukt het jullie de kisten te openen? Help je Rövers uit de brand?

SAMENWERKING

Novitas Heritage (accountmanagement), Studio Toi Toi (gamedesign), Berg Designs (grafische vormgeving), Echo ID (realisatie en techniek), Huis van Hilde (opdrachtgever, gebruiker en SME)

PROJECTRESULTATEN

  • 6 sets break-in boxen
  • 4 tot 6 spelers per box, maximaal 30 spelers
  • Elke box bevat een eigen verhaal, van een van de personages van Huis van Hilde.
  • Dezelfde puzzels per set, andere uitkomsten om afkijken te voorkomen
  • 8 unieke puzzel x 6 sets = 48 puzzels met per set andere uitkomsten om afkijken te ontmoedigen
  • 45-60 minuten ervaring
  • Ook voor oudere doelgroepen leuk en interessant

ZELF ERVAREN

De ervaring is te reserveren via Huis van Hilde.