Home » Maatwerk en serious game design » Spear of Destiny

- game design, storytelling, projectmanagement & realisatie - 

SPEAR OF DESTINY

[Traditionele Escape Room met nadruk op immersive storytelling]

 WAT

Werk het globaal ontwerp van een escape room design uit in een uitvoerbaar ontwerp waarin tijdreizen een onderdeel van uitmaakt. De puzzels moeten in het narratief passen, zodat de spelers worden ondergedompeld in de ervaring.

WIE

Escape room spelers, bedrijfsuitjes, vrijgezellenfeesten

STORYTELLING

Professor Rövers was bezig met baanbrekend onderzoek in Time Labs, een onderzoeksbureau in Utrecht. Omdat het onderzoek geheim is, blijft onduidelijk wat het met de verdwijning van de professor te maken kan hebben. Kunnen jullie er achter komen?

SAMENWERKING

AdventureEscape (Opdrachtgever, projectmanagement, design en gebruiker), Kromhout timmer en klusbedrijf (timmerwerk en briljante praktische oplossingen verzinner), Judith van der Meer Muurschilderingen (schilderwerk), Studio Semaphore (techniek en programmeren), InCamera (Visual effects en grafisch ontwerp), Shahin Nazar (background music en soundscape), Benjamin Hull Photography (fotografie)

PROJECTRESULTATEN

  • Een escape room in een historisch thema
  • Voor 2-5 spelers
  • Puzzels die passen in het narratief
  • Een tijdreis!
  • 18 unieke puzzels
  • 75 minuten ervaring

ZELF ERVAREN

De escape room 'Spear of Destiny' is te boeken via de website van  AdventureEscape.

En wat vonden de deelnemers?