Home » Maatwerk en serious game design »
- game design, storytelling, projectmanagement & realisatie -
SPEAR OF DESTINY
[Traditionele Escape Room met nadruk op immersive storytelling]
WAT
Werk het globaal ontwerp van een escape room design uit in een uitvoerbaar ontwerp waarin tijdreizen een onderdeel van uitmaakt. De puzzels moeten in het narratief passen, zodat de spelers worden ondergedompeld in de ervaring.
WIE
Escape room spelers, bedrijfsuitjes, vrijgezellenfeesten
STORYTELLING
Professor Rövers was bezig met baanbrekend onderzoek in Time Labs, een onderzoeksbureau in Utrecht. Omdat het onderzoek geheim is, blijft onduidelijk wat het met de verdwijning van de professor te maken kan hebben. Kunnen jullie er achter komen?
SAMENWERKING
AdventureEscape (Opdrachtgever, projectmanagement, design en gebruiker), Kromhout timmer en klusbedrijf (timmerwerk en briljante praktische oplossingen verzinner), Judith van der Meer Muurschilderingen (schilderwerk), Studio Semaphore (techniek en programmeren), InCamera (Visual effects en grafisch ontwerp), Shahin Nazar (background music en soundscape), Benjamin Hull Photography (fotografie)
PROJECTRESULTATEN
- Een escape room in een historisch thema
- Voor 2-5 spelers
- Puzzels die passen in het narratief
- Een tijdreis!
- 18 unieke puzzels
- 75 minuten ervaring
ZELF ERVAREN
De escape room 'Spear of Destiny' is te boeken via de website van AdventureEscape.