Home » Tailor-made and serious game design »
- game design, storytelling, project management & realization -
SPEAR OF DESTINY
[Traditional Escape Room with emphasis on immersive storytelling]
WHAT
Werk het globaal ontwerp van een escape room uit in een uitvoerbaar ontwerp waarin tijdreizen een onderdeel van uitmaakt. De puzzels moeten in het narratief passen, zodat de spelers worden ondergedompeld in de ervaring.
WHO
Escape room players, company outings, stag parties
STORYTELLING
Professor Rövers was bezig met baanbrekend onderzoek in Time Labs, een onderzoeksbureau in Utrecht. Omdat het onderzoek geheim is, blijft onduidelijk wat het met de verdwijning van de professor te maken kan hebben. Kunnen jullie er achter komen?
PARTNERSHIP
AdventureEscape (Client, project management, design and user), Kromhout timmer en klusbedrijf (carpentry and brilliant practical solutions inventor), Judith van der Meer Muurschilderingen (painting), Studio Semaphore (engineering and programming), InCamera (Visual effects en grafisch ontwerp), Shahin Nazar (background music en soundscape), Benjamin Hull Photography (photography)
PROJECT RESULTS
- An escape room on a historical theme
- For 2-5 players
- Puzzles that fit the narrative
- A time travel!
- 18 unique puzzles
- 75-minute experience
EXPERIENCE IT YOURSELF
The escape room 'Spear of Destiny' can be booked via the website of AdventureEscape.