Farmakundige: 2B or not 2B

Online Kennismakingsgame voor opleiding van Hogeschool Utrecht

Opdracht

  • Wat: Interactieve online ervaring voor scholieren die geïnteresseerd zijn in het volgen van de opleiding Farmakunde aan de Hogeschool Utrecht. Op interactieve wijze maakt de scholier kennis met alle aspecten van de opleiding.
  • Wie: Scholieren Havo, Vwo, MBO, laatste of een na laatste jaar
  • Story: Scholier Yu-Lin, Havo 5, vraagt de hulp van de speler om haar te helpen bij het wel of niet kiezen voor de opleiding Farmakunde. Hiervoor dienen ze samen enkele uitdagingen aan te gaan.
  • Betrokken partijen: Opleiding Farmakunde van de Hogeschool Utrecht (HU)

Onderstaande afbeelding is een 360 graden afbeelding. Sleep de afbeelding om naar de ervaring te gaan.

Resultaat

  • Een online kennismakingsgame (onbegeleid)
  • 1 deelnemer per run, maximaal 100 runs gelijktijdig
  • Chatbot, virtuele 360 graden tour, gamification, handleiding en dashboard
  • Communicatie deelnemers onderling via MS Teams
  • 10 unieke uitdagingen
  • 30 tot 90 minuten ervaren

Ervaren

De online kennismakingsgame is te spelen via link in de bovenstaande 360 graden afbeelding van het pand aan de Heidelberglaan 7 op de Uithof in Utrecht. Sleep met je muis de afbeelding van rechts naar links of van onder naar boven om de link te vinden. Of ga naar Farmakunde: 2B or not 2B.

Het interactieve verhaal

Scholier Yu-Lin, Havo 5, vraagt de in de opleiding Farmakunde geïnteresseerde scholier om hulp. Ze staat, net als de scholier, voor een belangrijke keuze. Kiest ze voor Farmakunde of toch niet? Kan de scholier haar helpen zodat ze aan het einde van de experience weloverwogen een keuze kan maken?

Speldoel

Zorg dat de avatar in de chatbot (Yu-Lin) een bepaald aantal sterren (punten) heeft verzameld om een afgewogen keuze voor Farmakunde te maken. Bij vijf ervaringen van de tien in de ervaring (het maakt niet uit welke), is dit doel behaald. De speler kan doorspelen voor de titel van Doorzetter en Kampioen bij het halen van 150 respectievelijk 200 punten (maximaal 205 punten te verdienen en de ervaring).

Chatbot

Yu is een chatbot, die gedurende de leerervaring communiceert met de deelnemers. Zij stelt de hulpvraag. Een chatbot maakt de communicatie iets menselijker, wat bijdraagt aan het immersieve gehalte van de ervaring.

VR tour

De toevoeging van een VR Tour, een virtuele 360 graden tour, in het pand waar de scholier les zal volgen, helpt eveneens bij het inleven. Het geeft op levendige wijze informatie over waar de scholier als student terecht zal komen. Door de toevoeging van uitdagingen wordt het rondlopen in een dergelijke VR tour betekenisvol: vind de uitdaging!

Informatieoverdracht

De uitdagingen zijn gebaseerd op de informatie-elementen die de opleiding wil delen met haar toekomstige studenten. Niet alleen de inhoud van de opleiding, maar ook het werkveld waar de farmakundige in terechtkomt, evenals het studeren an sich komen aan bod. De basis hiervoor zijn de informatie die tijdens off line open dagen wordt gedeeld. Ook zijn de antwoorden op de top 10 vragen, die worden gesteld op een open dag, verwerkt in de uitdagingen.