Home » Custom and serious game design » Cold Case

- game design, projectmanagement, QC & realisatie - 

COLD CASE

[Educatieve museum game over de Koude Oorlog]

WHAT

Het ontwikkelen van een pop-up escape game, onder begeleiding van medewerkers van het Nationaal Militair Museum voor educatieve doeleinden. De game leert de deelnemers over de Koude Oorlog in Nederland en legt een verbinding met de situatie met Rusland in het heden.

WHO

Leerlingen van middelbare scholen en studenten ROC's en, in vakantieperiodes, families.

STORYTELLING

Een vijandig gezinde mogendheid is van plan een aanslag te plegen in Nederland met behulp van een object uit het tijdperk van de Koude Oorlog. Weten jullie deze te verhinderen met hulp van geheim agent Oester? Deze agent was tijdens de Koude Oorlog actief en heeft een koffer achter geladen in het Nationaal Militair Museum, voor gevallen als dit...

PARTNERSHIP

Novitas Heritage (account management),  Echo ID (realization and engineering), Endure Design (graphic design), Nationaal Militair Museum (client, user and SME)

PROJECT RESULTS

  • 6 spionnenkoffers (en 1 reservekoffer) met inhoud
  • 4 tot 6 spelers per koffer, maximaal 30 spelers
  • Elke koffer bevat een handleiding en 6 missiedossiers, en heel veel coole elektronica, waarmee antwoorden gevalideerd, opdrachten worden verstrekt en, met de rode knop en rode telefoon, hints kunnen worden ontvangen
  • Dezelfde puzzels per set, dezelfde elektronica per set, maar elke groep heeft een eigen route, weergegeven op de achterzijde van een telegram, om filevorming te voorkomen
  • 8 unieke puzzel x 6 sets
  • 76-90 minuten ervaring
  • Fun and interesting for older audiences as well

EXPERIENCE IT YOURSELF

De ervaring is na de herfstvakantie 2024 te reserveren via de website van het Nationaal Militair Museum.